• تاریخ انتشار : 1403/07/30 - 22:46
  • تعداد بازدید : 11
  • تعداد بازدیدکننده : 11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان: پرداختن به شخصیت هایی همچون شهید میرزا کوچک جنگلی و امیرکبیر در تعزیه

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر بین المللی صاحبدلان گفت: در تلاشیم تا در بخش تعزیه با بهره مندی از هنر تئاتر به شخصیت هایی همچون شهید میرزا کوچک جنگلی و امیر کبیر بپردازیم.

 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، محمود فرهنگ در رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان که با حضور رئیس شورا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا ، شهردار رشت و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در تهران برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای غزه و لبنان اظهار کرد: تئاتر صاحبدلان از سال ۸۹ تا به امروز تلاش کرده که به مضامین قرآنی، قصه های نبوی، علوی، فاطمی، عاشورایی، دفاع مقدس ، مهدوی و همچنین شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ اسلام و تاریخ اسلام معاصر بپردازد.
 
وی با تاکید به اینکه بخش بین المللی جشنواره تئاتر صاحبدلان بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: در بخش بین المللی برنامه های متنوعی وجود دارد و ان شاا به نحوی شایسته برگزار شود و برآیند آن بتواند در بلوغ فرهنگی مخاطب تاثیرگذار باشد.
 
فرهنگ به زمان شروع فراخوان برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان اشاره کرد و گفت: تاریخ انتشار فراخوان این دوره از جشنواره از ۲۴ تیرماه سال ۱۴۰۳ آغاز شد و این مرحله از جشنواره در بخش های صحنه ای،‌ مونولوگ، خیابانی، نمایش نامه نویسی، پژوهش وبینارهای بین المللی و کارگاه های آموزشی در شهر رشت برگزار می شود‌.
 
دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر صاحبدلان با اشاره به آثار رسیده به این مرحله از جشنواره افزود: در بخش صحنه ای ۱۵۹ اثر و در بخش مونولوگ که بخش جدیدی در این تئاتر است و تلاش شده تا به موضوع غزه و مباحث دینی در آن توجه شود نیز ۱۸ اثر و در بخش خیابانی ۱۱۹ اثر ، در بخش نمایش نامه نویسی ۱۳۳ اثر که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و در بخش پژوهش نیزردر حال گفت و گو با استان ها هستیم و در مجموع ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر صاحبدلان رسیده و این نشان دهنده علاقمندی هنرمندان این حوزه به تولید آثار در حوزه دینی است.
 
فرهنگ با بیان اینکه اختتامیه جشنواره صاحبدلان به صورت بین المللی برگزار می شود گفت: استان گیلان در این دوره از جشنواره بسیار فعال حاضر شد و تقریبا در تمامی بخش های جشنواره آثاری از سوی هنرمندان گیلانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و اختتامیه این جشنواره در رشت برگزار می شود.
 
وی با تاکید به اینکه تصمیم ما بر آن است که تئاتر صاحبدلان آثاری با موضوع ۱۰ پیامبر قرآنی برای مدارس آماده سازی کند تصریح کرد: قرار است پیرامون پیامبرانی از جمله حضرت ابراهیم (ع) و.. آثاری توسط هنرمندان گیلانی آماده  و ان شاا در مدارس به اجرا گذاشته شود و همچنین می توانیم در بخش تعزیه نیز آثاری با موضوعیت چهره هایی همچون شهید میرزا کوچک جنگلی و امیرکبیر تهیه و به نمایش بگذاریم.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 1874
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم