• تاریخ انتشار : 1403/07/22 - 14:43
  • تعداد بازدید : 36
  • تعداد بازدیدکننده : 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت: پاکسازی سه شیفته سطح رشت/ روزانه بالغ بر پانصد تن زباله در رشت تولید می شود

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت گفت: پاکبانان طی ۲۴ ساعت در سه شیفت نسبت به رفت و روب و پاکسازی شهر اقدام می کنند.

 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، علی مقصودی رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت امروز با حضور  در جلسه علنی شورا به منظور ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه این سازمان با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ روزانه ۵۶۳ تن زباله از سطح رشت جمع آوری شد اظهار کرد: این زباله ها را پس از جمع آوری به محل مربوطه منتقل کردیم و با توجه به اینکه جمعیت شهر و استان شناور است ، این موضوع در میزان تولید زباله شهر نیز تاثیرگذار است.
 
وی به جمع آوری زباله توسط ۸۰ خودرو در رشت اشاره کرد و گفت : حدود ۹ میلیون متر مربع توسط پاکبانان شهرداری رشت روزانه نظافت می شود .
 
مقصودی با اشاره به اینکه در کنار پاکسازی روزانه که طی سه شیفت انجام می شود پاکسازی محله ای را نیز در دستور کار داریم  بیان کرد: در قرار داد رفت و روب در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۸۶۳  سطل زباله خریداری و نصب شد و پنجاه مخزن پلاستیکی نیز در اختیار کارگران قرار دارد.
 
رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه با مدارس قرار داد آموزشی در حوزه پسماند داریم تصریح کرد: همچنین در حوزه جمع آوری و نگهداری سگ های بلاصاحب نیز مشکلات فراوانی وجود دارد و در واقع رشت زحمات دیگر شهرها را نیز در این باره متحمل شده  و این به واسطه رها سازی سگ های بلاصاحب توسط دیگر شهرها در رشت است.
 
مقصودی با اشاره به اینکه طی ۶ ماهه سال جاری دو هزارو هشتصد تماس از طریق ۱۳۷ با مجموعه پسماند برقرار شد افزود: ۶۴۰ سگ توسط سازمان جمع آوری و نگهداری می شود و البته اداره بهداشت و دامپزشکی پیرامون نگهداری و واکسینه کردن این سگ ها با ما همراه می کنند.
 
وی با ابراز خرسندی از کاهش سطح  بهسازی در سراوان بیان کرد: خوشبختانه با مدیریتی که در حوزه بهسازی در سراوان انجام شد تنش اجتماعی از این بابت نداریم و سطح مورد نیاز بهسازی به کمتر از چهار هکتار رسیده است.
 
رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت به خلع ید پیمانکار  تصفیه خانه شیرابه سراوان اشاره کرد و گفت: این مسئله نیز از طریق دستگاه قضا در دست بررسی است.
 
مقصودی با اشاره به جمع آوری پسماند خشک از سطح رشت تصریح کرد : در زمانی که مسئولیت را قبول کردیم میزان جمع آوری پسماند خشک در رشت صفر بود و الحمدالله با اقدامات انجام شده این وضعیت رو به بهبود است.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 1801
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم