• تاریخ انتشار : 1404/07/15 - 10:52
  • تعداد بازدید : 13
  • تعداد بازدیدکننده : 12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سیدحسین رضویان  در یکصد و نودمین جلسه علنی شورا: از اصلی ترین مراکز تولید سفر در رشت

ساختمان های پزشکان هستند که بدون مطالعه ترافیکی در برخی نقاط شهر متمرکز شده اند/شهرداری رشت از ظرفیت ۳۲ میلیارد تومانی بودجه برای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی ادوات راهنمایی رانندگی استفاده کند/ انتقاد به متوقف ماندن انعقاد و اجرای قرارداد مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای که قرار بود در 21 معبر پرترافیک سطح شهر اجرا شود

 

به گزارش دفتر روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت سیدحسین رضویان در یکصد و نودمین جلسه علنی این شورا با نامناسب دانستن اسفالت خیابانهای شهر گفت: بهسازی معابر در دوسال گذشته علی رغم تاکیداتی که داشته ام از خیابانهای اصلی و شارع عمومی فاصله داشته و بیشتر در کوچه ها دنبال شده که عموما با سفارش ها صورت گرفته، با توجه به شرایط ویژه شهر و مصالح محدودی که شهرداری در اختیار دارد حتما بهسازی ها منحصر به خیابانهای اصلی و در حقیقت ردپای ترافیکی شهروند باشد .

رئیس کمیسیون توسعه پایدار خواستار پیگیری جدی روند هوشمندسازی شهر شد و گفت:ابوظبی یکی از هوشمند ترین شهر های دنیاست که در موضوع کنترل ترافیک اقدامات بی نظیری را انجام داده که بسیاری از آن در سنجش،نصب و بهره‌مندی از ادوات هوشمند راهنمایی بوده،شهرداری رشت از ظرفیت بودجه ای 32 میلیارد تومانی که برای سال 1404 اختصاص داده ایم به ویژه در دو موضوع هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی ادوات راهنمایی رانندگی استفاده کند حتی اگر بیش از این مورد نیاز است با توجه به اینکه امروز مسئله اصلی شهر رشت ترافیک است و مطالبه مردم نیز چنین،طی لایحه ای برای اخذ مجوز از شورا جهت جابه جایی ردیف اقدام نماید.

 

رضویان وجود ساختمانهای پزشکان را یکی از اصلی ترین مراکز خلق ترافیک بیان کرد و گفت:تعارف را به کنار بگذاریم امروز یکی از اصلی ترین مراکز تولید سفر در رشت ساختمان های پزشکان هستند که بدون مطالعه ترافیکی در برخی نقاط شهر متمرکز و موجب سلب آسایش مردم شده.ساختمانهایی که با پروانه مسکونی احداث و پس از آن روی هر کدام تابلوی ساختمان پزشکان نصب شده در این باره شهرداری رشت حتما اعمال حاکمیت کند .این ساختمان ها میبایست ملزم به تامین پارکینگ بشوند.همچنین مدیریت شهری با اولویت بخشی به زون مرکزی ونیز برنامه ریزی برای دیگر مناطق شهر مشوق های ارزشمند و قابل توجه برای سرمایه گذاری تعیین و اعلام کند تا با بهره مندی از سرمایه گذاری بخش خصوصی تعداد پارکینگ های عمومی در رشت افزایش یابد.

 

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت نامناسب خیابانها و معابر شهر گفت:در شهری چون رشت یکی از موضوعاتی که میبایست مدنظر قرار گیرد، میکرو موبیلیتی است که به استفاده شهروند از دوچرخه و اقسام اسکوتر و نظایر آن اشاره دارد که ما سال گذشته در کمیسیون توسعه پایدار بدان پرداختیم اما کدام خیابان شهر رشت کیفیت استفاده از چنین وسایطی را دارد؟ اصلا این خیابانهای پر از چاله و ناهموار اجازه چنین استفاده ای را به شهروند نمی دهد.

 

رضویان توقف پروژه مدیریت مکانیزه پارک حاشیه را غیر قابل توجیه خواند و گفت: خیابانهای شهر شارع عمومی و متعلق به همه مردم است و به چه سبب پروژه مدیریت مکانیزه ی پارک حاشیه معابر سال هاست که در رشت متوقف باقی مانده؟ اگر میبایست هم افزایی بیشتری با پلیس محترم راهنمایی و رانندگی انجام پذیرد،انجام پذیرد.اگر میبایست امکانات و زیرساختی فراهم آورد پس فراهم شود و حتما شهرداری گزارشی به شورا ارائه کند که چرا انعقاد و اجرای قرارداد مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای که قرار بود در 21 معبر پرترافیک سطح شهر اجرا شود و مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را نیز داشته متوقف باقی مانده است؟

  • گروه خبری : اخبار,کمیسیون توسعه پایدار
  • کد خبر : 4775
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم