• تاریخ انتشار : 1403/07/26 - 17:13
  • تعداد بازدید : 19
  • تعداد بازدیدکننده : 19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای رشت در دیدار با استاندار گیلان: خواستار حمایت استاندار گیلان برای وصول ۶۳۷ میلیارد تومان مطالبات معوقه شهرداری رشت هستیم/ بهره مندی رشت از اعتبارات ملی، حقی است که برای رشت هنوز محقق نشده

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای رشت در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به مطالبات ۶۳۷ میلیارد تومانی شهرداری رشت از ادارات مختلف گفت : این مبلغ در تکمیل پروژه‌های عمرانی رشت کمک موثری خواهد بود و برای دریافت این مطالبات خواستار ورود و حمایت استاندار گیلان هستیم.

 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای رشت در دیدار با استاندار گیلان با این توضیح که مطالبات شهرداری از طریق وزارت خانه و مقامات کشوری قابل وصول است گفت: عمده این مطالبات مربوط به طرح کاهش آلودگی هوا- جرائم ناشی از تخلفات رانندگی- تخفیفات بافت فرسوده- یارانه بلیط اتوبوس و... میباشد و در این خصوص از استاندار محترم خواستار پیگیری هستیم.
 
وی با ذکر اینکه بسیار شهرها در سطح کشور به دفعات از اعتبارات و حمایتهای دولتی بهره مند بوده اند افزود : همواره در این مورد در حق رشت  اجحاف شده و رشت از این بابت مظلوم واقع شده است.
   
شفیعی ضمن اعلام بودجه بندی سه سال اخیر که از یکهزار و دویست میلیارد در سال ۱۴۰۰  اکنون به پنج هزارو نهصد میلیارد تومان ارتقاء یافته و همه ساله نیز با موفقیت محقق شده است گفت: از سال ۹۰ تا ۹۹ بودجه شهر رشت زیر یکهزار میلیارد تومان بوده که نسبت به دیگر مراکز استان کشور بسیار پایین بوده و این مسئله مورد نقد کامل است.
 
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با تاکید بر اینکه برای سال آتی نیز قصد داریم بودجه  رشت را ارتقاء دهیم افزود : رشت سالها دچار بیماری مزمن اقتصادی بوده و باید جبران شود و کما اینکه شهرهایی مانند تبریز ، کرمان اهواز کرج ، قم و ... همگی رقم‌هایی بسیار بالاتر از بودجه بندی رشت دارند.
 
شفیعی با بیان آنکه رشت همواره از ردیف های حمایتی ملی محروم مانده است گفت:  بسیاری از شهرهای کشور  بودجه های ملی از ۳ هزار میلیارد تا ۸ هزار میلیارد دریافت می‌کنند و  مخارج عمرانی شهر از درآمدهای داخلی است و از محل زباله سوز هم از ۴۰ میلیون دلار که شهرهای نوشهر و ساری دریافت کردند ۹و نیم میلیون دلار به رشت تخصیص یافته است. 
 
شفیعی پسماندها، رودخانه ها و ترافیک را سه ابرچالش شهر رشت دانست که حل آنها نیازمند حمایتهای ویژه استانداری و دولت از شهرداری است.
 
وی ادامه داد : بودجه بندی شهرداری عمرانی محور و به نسبت ۵۳ به ۴۷ درصد بسته شده است.
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت ثبات مدیریتی میان اعضای شورا و تلاش‌های پیگیرانه شهردار را نقطه قوت مدیریت شهری رشت دانست و افزود : برای حل معضل ترافیک رشت نیازمند راه اندازی خطوط تراموا و خرید اتوبوس هستیم.
  • گروه خبری : اخبار,کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی
  • کد خبر : 1834
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم