• تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 08:43
  • تعداد بازدید : 314
  • تعداد بازدیدکننده : 309
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در کمیسیون مشترک عمران و شهرسازی شورای اسلامی مطرح شد:

شناسایی گلوگاه های ترافیکی شهر برای روانسازی ترددها در رشت

شناسایی گلوگاه های ترافیکی شهر برای روانسازی ترددها در رشت / دعوت از پلیس راهور بعنوان مشاور در جلسات کمیسیون ترافیک / موافقت با تقسیط عوارض صدور پروانه شرکت افق آینده کاسپین ( هایپر احمدی)

در جلسه مشترک کمیسیون های شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر رشت با لایحه تقسیط عوارض صدور پروانه شرکت افق آینده کاسپین( هایپر احمدی)  در اقساط ۱۲ ماهه موافقت شد.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت در این جلسه مشترک که ریاست آن را محسن سماکچی بر عهده داشت لوایحی چون ایجاد پارکینگ در خیابان سعدی، تملک پارکینگ واقع در سبزه میدان برای احداث پارکینگ طبقاتی، اصلاح هندسی میدان معلم، حذف برخی بریدگی‌های معابر، اصلاح ترافیکی معبر بلوار دیلمان و بازگشایی کوچه حلیـم محمود در خیابان مطهری و یکطرفه کردن کوچه متحدین به خیابان در منطقه سه راه پاستوریزه مطرح شد.
 
محسن سماکچی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل، مسعود عباس نژاد، رئیس کمیسیون شهرسازی، واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، یوسف یزدانی مدیر منطقه یک شهرداری، مریم گل احضار مدیر تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری، علیرضا عزیزی مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری و مسئولان دیگری از شهرداری رشت در این جلسه حضور داشتند.
 
محسن سماکچی در این جلسه با تاکید بر آنکه هدف نهایی از شناسایی گلوگاه های ترافیکی  رشت، اصلاح هندسی، نصب چراغ راهنما، روانسازی ترافیک و مهمتر از آن صرفه جویی در زمان رسیدن به مقصد است گفت: اگر مهندسی ترافیک منجر به کاهش معنادار در سفرهای درون شهری نشود، پروژه های اجرایی عملا بی فایده است و لذا مهمترین پرسش ما در جمع بندی های اجرایی، نحوه ایجاد امنیت و البته میزان کاهش زمان سفرهای درون شهری است. 
 
سماکچی در بحث اصلاح ترافیکی بلوار دیلمان،  ضمن اعلام تماس های فراوان و پرتعداد ساکنان منطقه که بعضا خود از پرسنل اسبق پلیس راهور هستند گفت: با بستن بریدگی واقع در خیابان ۱۷۳ هستیم چون این بریدگی در پیچ خیابان قرار دارد.
سماکچی گفت: در حدفاصل خیابانهای ۱۷۹ تا ۱۹۲ وجود بریدگی لازم و بلکه حیاتی است زیرا باید علاوه بر روان سازی تردد سازی، موارد دسترسی در امدادرسانی به محلات را نیز در نظر گرفت.
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، ترافیک شورای شهر رشت تاکید کرد: لازم است یک ناظر از شورا در جلسات کارگروههای ترافیکی دعوت شود و یک روز زودتر از تاریخ جلسات، نامه دعوت به جلسه به ناظر مربوطه ارسال گردد.
مسعود عباس نژاد، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی نیز در این جلسه در خصوص موضوع تقسیط عوارض صدور پروانه هایپر احمدی رشت گفت: این فروشگاه به شکل مستقیم برای بیش از هزار نفر و به شکل غیرمستقیم برای حدود ۲ هزارنفر اشتغالزایی ایجاد کرده و مدیریت شهری رشت بر خود لازم میداند تعامل کامل با شهروندانی که تاثیرات مثبت بر امور شهر و شهروندان دارند را انجام دهد .
 
دعوت از رئیس پلیس راهور رشت در کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت
 
محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ترافیک شورا در جلسه مشترک حمل و نقل و شهرسازی با بیان اینکه حضور یک مشاور از  پلیس راهور در جلسات ترافیک و حمل و نقل ضروری است توصیه کرد در جلسات آتی از سرهنگ کوروش کریمی رئیس پلیس راهور رشت بعنوان مشاور عالی کمیسیون دعوت بعمل آید.
 
دکتر کارگرنیا توصیه اکید داشت تمامی کمیسیونها از مشاوران قوی در جلسات دعوت بعمل آورند و به هیچ وجه عرصه مدیریت شهری را با مشاوران مبتدی، صحنه آزمون و خطا قرار ندهند.
   
کارگرنیا در ادامه با ذکر آنکه در دهه های اخیر هیچ کار مؤثری برای کنترل ترافیک در رشت انجام نشده در حالیکه تعداد خودروها و پلاکهای نوظهور، دائما در حال افزایش بوده است گفت: باید فکری اساسی برای تراکم مضاعف ترافیک ها در رشت کرد و راهکارهای چند جانبه برای حل این معضل جدی در رشت یافت.
 
کارگرنیا گفت: بعنوان مثال بازگشایی معبر ۸ دی که عمر سه شورا و چند شهردار صرف آن شد، نه تنها بار ترافیکی شهر را کم نکرد، بلکه مشکل ترافیک را بیشتر هم کرد چون منطقه تجاری است و حاشیه خیابان نیز همواره در اشغال همیشگی مغازه داران و فعالان اقتصادی و اداری در آن معبر بوده است.
وی گفت: در معابر تجاری شهر، شهروند برای خرید و پارکهای چند دقیقه ای مجبور به توقف های دوبله و سوبله میشود.
 
این عضو کمیسیون ایجاد پارکینگ های عمومی، ساماندهی دستفروشان، پرهیز از پارکهای غیر اصولی و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی را راهکارهایی دانست که باید به اجرا رساند.
 
رئیس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نتوانستیم مصوبه وزارت کشور در تامین فضای پارک برای ۴ هزار خودرو را  اجرایی کنیـم و  نبود کمربندی برای شهر نیز معضل دیگری است که شهروندان به حق معترض آن هستند و لذا پیگیری احداث رینگ ۹۰ متری را باید با جدیت دنبال کرد.
 
در ادامه این جلسه یوسف یزدانی و علیرضا عزیزی با نمایش اسلاید های شبیه سازی شده برای رفع موانع ترافیکی در محورهای سرگل، معلم، میدان مادر، خیابان بیستون، سبزه میدان و همچنین بریدگی های موجود در معابر بلوار دیلمان و جاده لاکان توضیحات فنی مطالعات را به اطلاع حاضران رساندند.
 
عزیزی مدیر مهندسی ایمنی ترافیک شهری در این جلسه با عنوان این مطلب که شهرداری رشت پس از مشهد دومین شهر کشور است که در مطالعات شهری از تکنولوژی نوین ' کوات کوپتر' بهره میگیرد گفت: در جلسات ترافیکی که با پلیس محترم راهور داشته ایم تاکید آنان همواره بر رعایت موارد ایمنی بوده و در تلاشیم در اجراها بحث فنی و ایمنی را به شکل توامان لحاظ کنیـم.
 
وی گفت: نصب چراغ های راهنما در تقاطع ها ، کار یک نیروی پلیس را انجام میدهد و با نوبت بندی تردد در تقاطع ها میتواند نظم ترافیکی ایجاد نماید.
 
سماکچی، رییس جلسه مشترک کمیسیون های عمران، حمل و نقل و شهرسازی نیز در پایان عنوان کرد: متاسفانه گاه قرار دادن احجام بشکه ای متعدد در تقاطع ها توسط پلیس، خود باعث  ایجاد ترافیک است و تنگ کردن معبر برای جلوگیری از قفل شدن میادین، عملا کارگشا نبوده است.
 
 
  • گروه خبری : اخبار,کمیسیون حمل و نقل و عمران,کمیسیون شهرسازی و معماری
  • کد خبر : 614
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم