• تاریخ انتشار : 1403/08/27 - 09:21
  • تعداد بازدید : 56
  • تعداد بازدیدکننده : 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سید حسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار در اولین جلسه کمیته برندسازی شهر رشت عنوان کرد:

رشت در خوشبینانه ترین حالت یک مقصد بالقوه گردشگری است و فرایند برندسازی در آن صورت نگرفته و اگر امروز نام و سخنی از او مطرح است بیش از همه نتیجه تلاش‌ها و اقدامات جامعه است

 
 
به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت سیدحسین رضویان رئیس کمیسیون توسعه پایدار در اولین جلسه  کمیته برندسازی شهر رشت که با حضور و هم اندیشی اعضای کمیسیون ، مدیریت نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت و برخی مشاورین کمیسیون برگزار شد عنوان کرد: رشت در خوشبینانه ترین حالت یک مقصد بالقوه گردشگری است با مزایای نسبی خود و به صورت روشمند و علمی فرایند برندسازی در آن صورت نگرفته و اگر  امروز نام و سخنی از او مطرح است بیش از همه نتیجه تلاش‌ها و اقدامات جامعه است.
 
 سیدحسین رضویان با مهم برشمردن مسئله برندسازی شهر رشت گفت: انتظار داریم همپای شهرداری  دیگر دستگاه‌های متولی که بار سنگین صیانت از میراث معنوی این شهر بر دوش آنان است قدم به عرصه گذاشته  و به تناسب نام بزرگ رشت برای آن ارزش افزوده بیافرینند.
 
وی در انتها گفت: بیش از این نباید زمان را از دست داد و برای شروع میبایست شورای مشورتی و سیاستگذاری برندینگ شهر رشت با حضور نمایندگانی از استانداری گیلان،شهرداری رشت ،اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی همچنین نخبگان و  صاحبنظران تشکیل شده  و شهرداری رشت ضمن دعوت و به کارگیری مشاور ذیصلاح  ضمن اعلان فراخوان عمومی برای بهره مندی از خرد جمعی فرایند برند سازی شهری رشت را  آغاز نماید.
 
در این جلسه آزمون رئیس اداره نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت و همچنین طالبی دبیر کمیته برند سازی کمیسیون توسعه پایدار عنوان کردند: برای برندسازی شهر رشت در سال ۹۵ سندی تدوین شد و عناوینی همچون شهر جشنواره ها، شهر شبهای روشن، شهر محله محور، گیلانشهر، فرهنگ‌شهر، شهر خلاق طعم‌ها ، رشت برای زندگی شهری، شهر سبز و... برای رشت پیشنهاد داده شد.
 
همچنین مطرح شد : باید بررسی شود در رویدادهای مناسبتی و جشنواره هایی که در ده سال اخیر توسط شهرداری در رشت اجرا شده چه تعداد از شهروندان از آنها اطلاع یافته اند و این رویدادها در عمل چه آورده هایی برای شهرداری رشت داشته است؟!
در ادامه ضمن توضیح شاخصه های چند شهر برند جهانی عنوان شد: اصولا برندسازی برای یک شهر، دارای چهار نوع دسته بندی کلی است که شامل برندینگ مکان( اماکن و بناها) برندینگ رویدادها با موضوعات مختلف، برندینگ شخصیت‌های برجسته شهرها و برندینگ کالای استراتژیک و سوغات خاص میباشد و رشت به نوعی در تمامی این موارد دارای ظرفیت‌های بالفعل است و تنها  کالای شاخص فعلی رشت، صنعت رشتی دوزی است که ثبت جهانی شده است.
  • گروه خبری : اخبار,کمیسیون توسعه پایدار
  • کد خبر : 2156
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم