• تاریخ انتشار : 1403/07/24 - 06:33
  • تعداد بازدید : 52
  • تعداد بازدیدکننده : 41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت: راه‌اندازی فضاهای فرهنگی هنری در پارکهای مناطق با نظارت سازمان فرهنگی ورزشی

در جلسه یکصد و بیست و سوم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به ریاست هادی رمضانی با حضور معاونت های خدمات شهر مناطق و سازمان سیمامنظر ، مباحث مربوط به راه اندازی فضای فرهنگی و تماشاخانه در پارکهای مناطق با نظارت و کارشناسی سازمان فرهنگی پیگیری شد

 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت،  هادی رمضانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت ضمن تسلیت ایام وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت کرامات آن بانو به روز ملی پارالمپیک و روز عصای سفید و همچنین  ۲۶ مهر، روز تربیت بدنی اشاره داشت و مقوله ورزش بخشی مهم و لازم از زندگی شهروندی دانست.
 
وی با اشاره به آنکه باید شهرسازی ما به سویی پیش برود که برای کم توانان جسمی و حرکتی و نابینایان مناسب سازی شده باشد گفت: مناسب سازی شهر برای کم توانان نمادی از توسعه یافتگی محسوب شده و توانمندی‌های شهروندان دچار معلولیت را به حداکثر می‌رساند.
 
رمضانی ضمن اظهار اینکه به فصل بودجه نویسی شهرداری نزدیک هستیم گفت: لازم است در بودجه نویسی سال آتی،  ردیفی برای تجهیز و راه‌اندازی  سالن‌های فرهنگی در مناطق با نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار دیده شود و مقرر بود برای جلسه امروز شناسایی زمین‌ها یا ساختمان های مناسب برای ایجاد تماشاخانه در پارک‌های پنج منطقه شهر به اطلاع کمیسیون برسد اما نمایندگان مناطق یک و پنج را در جلسه نمی‌بینیم! 
 
رمضانی در این جلسه پس از اعلام گزارش معاونت های مناطق دو، سه و چهار شهرداری رشت و معاونت سیمامنظر شهرداری گفت: طبق موارد ذکر شده ، فضاهای مناسبی که در هر منطقه نام برده شد، هر کدام دارای ظرفیت هایی است که می‌توان با تکمیل آنها فضای ویژه ایجاد تماشاخانه و الحاقات را در آن تامین نمود.
وی توصیه کرد: آماده سازی  سالن تماشاخانه  لازم است با نظارت سازمان فرهنگی ورزشی و طبق نظر جامعه هنرمندان انجام شود تا استانداردها و مطالعات در این روند انجام شود و از دوباره کاری‌های احتمالی پرهیز گردد و حتما یک نماینده از کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز به عنوان ناظر در روند کار حضور داشته باشد.
 
این عضو شورای اسلامی با این توضیح که زیرساخت‌های ورزشی نیز باید طبق نظر مربیان و کارشناسان ورزشی تعبیه شوند گفت: جامعه مخاطب در فضاهای فرهنگی، خانواده ها، شهروندان فرهنگ دوست و هنرمندان هستند و باید برای تامین و افزایش سالم سازی محیطی پارکها با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز جلساتی داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون با اظهار آنکه مجددا تاکید می‌گردد در شناسایی مکان‌های راه اندازی تماشاخانه به مناطق به محلات کم برخوردار توجه ویژه شود گفت: مناطق و سازمان‌ها نتایج  را کتبا به کمیسیون اعلام نمایند و خواسته کمیسیون آن است که در کمترین زمان خروجی شفافی دو این رابطه در دست داشته باشیم.
 
تاکید بر تکمیل مرکز فرهنگی شهرداری رشت /
 
محمدحسن عاقل‌منش نایب رئیس کمیسیون نیز با اظهار آنکه در روزهای اخیر با همکاران محترم شورایی از مجموعه فرهنگی در دست احداث ساختمان شهرداری میدان گیل بازدید داشته ایم گفت: این مجموعه، مدرن و طبق استانداردها و اصول ساخته شده و دارای سالن اجتماعات، کتابخانه و گالری و دیگر الحاقاتی است که در صورت تکمیل می‌تواند محل برگزاری بسیاری از همایش ها و رویدادهای فرهنگی هنری قرار گیرد.
وی تکمیل این مجموعه هنری  در قالب بسته سرمایه گذاری یا توسط شهرداری را از اولویت های اجراهای فرهنگی شهر دانست و گفت: شهرداری که همواره حامی مراکز و موسسات فرهنگی هنری بوده نباید در تکمیل مجموعه فرهنگی متعلق به خود غافل بماند.
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به سازمان فرهنگی ورزشی شهر گفت: چنانچه سازمان فرهنگی ورزشی در همین مجموعه مستقر شود ، تکمیل و تجهیز این مجموعه کارشناسانه تر انجام می‌شود. 
 عاقل منش با اظهار آنکه  هر چه برای ارتقاء فرهنگ تلاش کنیم به نفع ماست گفت: برای راه اندازی تماشاخانه در مناطق پنج گانه زمینهای ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مورد نظر است و در تعدادی از پارک‌ها،  ساختمان‌هایی وجود دارد که با تکمیل به راحتی می‌توان به آنها کاربری فرهنگی هنری داد.
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : اخبار,کمیسیون فرهنگی و اجتماعی
  • کد خبر : 1817
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم