• تاریخ انتشار : 1404/01/31 - 01:07
  • تعداد بازدید : 61
  • تعداد بازدیدکننده : 61
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛ آسفالت معابر تا عرض 10 متر به مناطق سپرده شود | تفویض اختیار برگزاری مناقصه عمومی پروژه های عمرانی به مناطق | بین شهردار و اعضای شورا اختلافی وجود ندارد

یکصد و بیست و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت به ریاست محسن سماکچی و با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، مسعود عباس نژاد، هادی رمضانی، محمدحسن عاقل منش و سید شمس شفیعی دیگر اعضای کمیسیون و همچنین مدیران مناطق پنجگانه، مدیر حراست، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت و رحیم شوقی شهردار رشت با محوریت تفویض اختیار برگزاری مناقصه عمومی پروژه های عمرانی با اولویت آسفالت در ساختمان شورا برگزار شد و طی آن مقرر گردید آسفالت معابر تا عرض 10 متر به شهرداری های مناطق واگذار شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا رییس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اعتماد اعضای شورا به مدیریت شهردار رشت و اقدامات عمرانی سال گذشته، اظهار کرد : برابر گزارش اقای شهردار که گفتا بود در روزهای پایانی سال گذشته که تشریفات قانونی انتخاب شرکتهای پیمانکار اسفالت انجام شده و بعد از تعطیلات نوروزی مرمت و اسفالت معابر به جهت استفاده از شرایط اب و هوایی مناسب انجام می شود، انتظار داشتیم شاهد شروع عملیات اجرایی آسفالت اعم از مرمت و رو کش و زیرسازی و آسفالت معابر خاکی در این ایام باشیم و همین موضوع را به مردم انعکاس دادیم.
 
وی افزود : متاسفانه اعلام شده به قراردادها از سوی دستگاه نظارتی ایراداتی وارد و منعقد نشده، در صورتیکه شهرداری پیش از این در ارتباط با پنج تقاطع غیرهمسطح نیز با مشکلاتی در انعقاد قراردادها مواجه بود اما با تعامل با دیگر دستگاه ها مشکلات رفع شد و انتظار داشتیم در زمینه آسفالت نیز این اتفاق رخ دهد.
 
کارگرنیا با بیان اینکه قراردادهایی برای اجرای آسفالت از سال گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: برابر ضوابط بودجه به مدیران مناطق باید این اختیار داده شود تا در خصوص پروژه های مناطق مربوطه، قرارداد با پیمانکاران را خودشان منعقد کنند و بر امور عمرانی منطقه تحت مدیریتشان نظارت کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اختیارات محدود مناطق باعث می شود تا نتوانند پاسخگوی وضعیت منطقه تحت مدیریتشان باشند افزود : تفویض اختیار به مدیران مناطق برای رفع مشکلات ضرورت دارد و اعضای شورا در راستای منافع مردم گام برمی دارند و هرجا احساس شود بی توجهی صورت گرفته و بیت المال تضییع می شود سکوت نخواهیم کرد و آسفالت معابر از جمله مواردی است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای معطوف شود.
 
رئیس شورا در پایان با تاکید بر اینکه شورای ششم برای موفقیت شهردار و مجموعه مدیریت شهری نهایت همکاری را داشته است بیان کرد : شورا همواره در کنار شهردار و مجموعه مدیریت شهری بوده و تا زمانیکه شهردار در مسیر خدمت به مردم گام بردارد از شهردار حمایت خواهد شد و این اتحاد و همدلی همچنان وجود دارد و امیدواریم شهردار همچنان بتواند در راستای خدمتگزاری به مردم شریف رشت موفق باشد.
مسعود عباس نژاد نایب رئیس کمیسیون عمران با تاکید بر ضرورت تداوم اقدامات بزرگ عمرانی در دوره ششم شورا، خاطرنشان کرد: در این دوره اقدامات بزرگی نظیر پروژه های طرح میثاق و تقاطع های غیرهمسطح در شهر اجرا شد که پل باهنر شاهکار مدیریت شهری بود و حتی زودتر از موعد به بهره برداری رسید. 
 
وی با بیان اینکه این اقدامات عمرانی بزرگ موجی از رضایتمندی را در میان شهروندان ایجاد کرد افزود: بی تردید به پشتوانه اتحاد و همدلی میان اعضای شورا و شهردار رشت، سایر مسائل مهم از جمله کیفیت آسفالت معابر نیز در شورای ششم به نقطه مطلوبی خواهد رسید.
 
عباس نژاد خواستار افزایش محدوده اختیارات شهرداران مناطق به منظور تسریع خدمات رسانی به شهر و شهروندان شد و گفت: بر اساس ضوابط بودجه آسفالت معابر تا عرض ۱۰ متر به مناطق سپرده خواهد شد تا با توجه به توان مدیریتی بالای شهرداران مناطق در شش ماه نخست سال شاهد تحولی در زمینه پروژه های عمرانی به ویژه آسفالت معابر اصلی باشیم.
 
نائب رئیس کمیسسون عمران شورای رشت در پایان ثبات و اتحاد میان شورا و شهرداری را از عوامل قرار گرفتن رشت در مسیر توسعه دانست و تصریح کرد: اعضای شورای ششم در کنار شهردار یکدل و متحد به دنبال توسعه همه جانبه شهر رشت و پیگیری مطالبات به حق مردم بوده اند و با استمرار این رویکرد، در سال ۱۴۰۴ مساله آسفالت که سالها دغدغه مردم رشت بوده است نیز در اولویت امور شهری قرار خواهد گرفت و در آینده نزدیک تحولات محسوسی در این زمینه رقم خواهد خورد.
 هادی رمضانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت در ارتباط با موضوع آسفالت، خاطرنشان کرد: حوزه امانی شهرداری های مناطق نیاز به تقویت دارند. امکانات لجستیک حوزه امانی مناطق وضعیت مطلوبی ندارند.
 
رمضانی با تاکید بر نوسازی تجهیزات واحد امانی مناطق، افزود: مناطق نیاز به فلاسک آسفالت و امکانات به روز دارند. برخی ماشین آلات فرسوده هستند که دیگر امکان به روزرسانی نیز ندارند. در مواردی که امکان تعمیرات وجود دارد باید انجام شود و در مواردی که امکانپذیر نیست ماشین آلات فرسوده مناطق فروخته شوند و تجهیزات جدید جایگزین شوند.
سید شمس شفیعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در خصوص موضوع آسفالت معابر، بیان داشت: در شورای ششم حجم گسترده آسفالت اجرا شده که چندین برابر ادوار گذشته بوده است. همچنین اقدامات عمرانی بزرگی مثل پروژه های طرح میثاق و تقاطع های غیرهمسطح انجام شده است. اما با توجه به مشکلات باقی مانده از گذشته، مردم در این زمینه همچنان مطالبات بسیاری دارند.
 
شفیعی با تاکید بر اینکه آسفالت معابر با عرض کمتر از 10 متر باید به مناطق سپرده شود افزود: برای اینکه فرصت را از دست ندهیم باید توسط مناطق اقدامات لازم انجام شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حجم آسفالت اجرا شده در رشت ۱۰ برابر ادوار گذشته بوده است خاطر نشان کرد: محرومیت در برخی محلات در سالیان گذشته به حدی بوده است که مردم حق دارند انتظار توجه بیشتر به آسفالت این محلات را داشته باشند و شورای ششم نیز علاوه بر تخصیص بودجه به این موضوع، در بحث روکش آسفالت، لکه گیری و ارتقای کیفیت آسفالت این محلات تاکید ویژه دارد.
 
وی افزود: تا پایان شهریورماه شاهد تحولی در وضعیت آسفالت شهر رشت به ویژه در معابر اصلی خواهیم بود و این موضوع با پیگیری اعضای شورا و تلاش شهردار و مدیران شهرداری به نتیجه خواهد رسید.
رحیم شوقی شهردار رشت نیز در ادامه عنوان کرد: بین شهردار و اعضای شورا اختلافی وجود ندارد و 11 عضو شورا برادر من هستند و به اتفاق کار را ادامه خواهیم داد و روزهای خوشی که به شهروندان وعده داده ایم رقم خواهیم زد. اگر موضوعی مطرح می شود موضوع کارشناسی است و در این حجم از کار مدیریت شهری قطعا نواقصی وجود دارد که با بحث کارشناسی برطرف می شود.
 
شوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: پایان شهریور ماه آسفالت نقطه مثبت عملکرد ما است و بیشترین وقت را در زمان کار برای این موضوع گذاشته ایم. بازدیدها و جلسات مختلف داشته ایم و با تک تک پیمانکاران موضوع آسفالت را پیگیری کرده ایم. قراردادهایی که از سال گذشته باقی مانده است از فردا اجرا خواهد شد و پیمانکاران آسفالت را در سطح شهر دنبال خواهند کرد.
 
شهردار رشت همچنین عنوان کرد: شهرداری ماهیانه 200 میلیارد تومان پرداخت حقوق و هزینه های جاری دارد و باید به سمت تهاتر برویم تا بتوانیم آسفالت را در تمامی معابر مدنظر اجرا کنیم. فراخوان ها انجام شده و احتمالا از نیمه دوم اردیبهشت پیمانکار آسفالت خواهیم داشت. تا آن زمان نیز از ظرفیت باقیمانده سال گذشته استفاده خواهیم کرد.
 
رحیم شوقی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران مناطق شهرداری از مدیران توانمند و قابل دفاع مجموعه شهرداری هستند، تصریح کرد:  شهرداری رشت یک مجموعه واحد است و مناطق جدا از شهرداری مرکز نیستند و با کمک مدیران مناطق و همکاران شهرداری مرکز در راستای رفع مشکلات موجود گام برخواهیم داشت.
 
شهردار رشت با اعلام اینکه در موضوع آسفالت اختیار تام به مناطق خواهیم داد تا با پیمانکاران خودشان مقدمات کار آسفالت معابر تا عرض 10 متر را فراهم کنند افزود: نقص عمده و بزرگی که در شهر رشت وجود دارد مساله آسفالت است و عملکرد مجموعه مدیریت شهری را زیر سوال می برد اما با تلاش همکاران در پایان نیمه نخست سال، آسفالت به نقطه قوت شورا و شهرداری تبدیل خواهد شد.
 محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت در بخش پایانی جلسه، با بیان اینکه برای بنده، وضعیت شهر رشت و رضایت مردم در اولویت است، تصریح کرد: اتحاد شورا و شهردار وجود دارد اما با طرح صحبت ها و وعده ها نمی توانیم رضایت مردم را داشته باشیم. باید صادقانه به دنبال اجرای وعده ها باشیم.
 
سماکچی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال 1404 به دنبال اجرایی شدن وعده ها و عملیاتی بودن وعده ها هستیم. هیچ جایگاه و موضوعی برای بنده بالاتر از رضایت مردم و صداقت نیست. وقتی وعده ای به مردم می دهیم باید انجام شود. در تمام سالهای عمرم به مردم شهرم دروغی نگفته ام و امروز نیز به دنبال صداقت در وعده های مدیریت شهری و انجام این موارد هستم.
  • گروه خبری : اخبار,کمیسیون حمل و نقل و عمران
  • کد خبر : 3426
کلمات کلیدی

تصاویر

مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم