• تاریخ انتشار : 1403/08/06 - 22:22
  • تعداد بازدید : 23
  • تعداد بازدیدکننده : 23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت : ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان با اپلکیشن رشت من بدون نیاز به مراجعه حضوری/ توسعه سامانه جامع منابع انسانی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت (فاوا) گفت:ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند،بدهی عوارض نوسازی، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک و با استفاده از اپلیکیشن "رشت من" ارائه می شود.

 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، روح الله یزدانی با حضور در یکصد و چهل و هفتمین جلسه  علنی شورا با ارائه عملکرد ۶ ماهه این سازمان در سال جاری  اظهار کرد: استفاده از فناوری اطلاعات برای افزایش بهره‌وری عملکردی، بهبود کیفیت، ارائه خدمات و افزایش سطح رفاه و خدمات در حوزه‌های حمل‌ و نقل، محیط هوشمند، زندگی هوشمند و اقتصاد هوشمند ضروری است.
 
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرداری رشت، پرداخت الکترونیک برای شهروندان مهیا شده است، افزود: در راستای اقتصاد هوشمند، بودجه‌ها به سمتی پیش می‌رود که بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.
 
 یزدانی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال درصد تحقق بودجه منفی ۱۵ بوده که چندین دلیل از جمله چالش‌ها با اپراتورها و عدم امضا و اعتراض وجود داشته است که با پیگیری‌های انجام‌ شده و هماهنگی سازمان سرمایه‌ گذاری و شهردار و همچنین کمیسیون ماده ۳۸، مطالبات از شرکت‌ها اخذ شده که حدود ۵ میلیارد ریال به دست آمد. 
 
وی اضافه کرد: تعهداتی انجام شد و باقی‌ مانده در حال پیگیری است که می توان گفت در بودجه ۷ ماهه در حال رشد هستیم و اپراتورها تفاهم‌ نامه‌ها را امضا کردند.
 
یزدانی تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای ارتقای پاسخگویی به خدمات در صورت قطعی برق و جلوگیری از حملات سایبری ایجاد شده، سامانه مصوبات شورا راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های امور مالیاتی، بابت جریمه‌ های سنگین از عدم ثبت درآمد های شهرداری، اقداماتی انجام شد، سامانه ممیزی املاک در منطقه چهار و نقاط ستادی، شهروندی و ... راه‌اندازی شده‌ و سامانه تسهیلات بانکی برای پرسنل نیز فعال شده و در سامانه همتا احکام به صورت یکپارچه بصورت الکترونیک صادر می‌شود.
 
 یزدانی افزود: در راستای عدالت پرسنلی احکام جدید صادر و شفافیت در حوزه‌ها، آموزش به ادمین‌ها و بازرسی سازمان بازرسی انجام شده است.
 
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت در ادامه  گفت : در حوزه حمل‌ و نقل، آرشیو بایگانی وجود نداشت که سامانه‌ای برای آن انجام شد، صندوق قرض‌الحسنه شهرداری و سامانه سرای ۱۰ نیز راه‌ اندازی شده است و برای معاونت شهرسازی و مدیریت بازرسی نیز شناسه شمس برای کلیه مکاتبات اداری به منظور اصالت نامه اضافه شده است، گواهی استاندارد امنیتی برای نخستین بار صادر شده و سامانه یکپارچه ثبت تسهیلات و جمع ‌بندی صورت گرفته است.
 
یزدانی همچنین از راه‌اندازی سامانه صورت ‌وضعیت پیمانکاران و پیاده‌سازی لایحه‌های نقشه، ارتقای میز رشت و سامانه جدید شفافیت که نمودار محور اطلاعات دقیق را ارائه می‌دهد، خبر داد و گفت :سامانه جامع منابع انسانی توسعه یافته و اضافه‌کار برای پرسنل به صورت سیستمی ثبت می‌شود.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 1910
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم